agnieszka.owczarczak.pl

Agnieszka Owczarczak - Wiceprzewodnicząca Rady Miasta Gdańska

Internetowa rezerwacja wizyt w UMG ponownie od 1 grudnia
26 listopada 2009 roku

logo www gdanskW odpowiedzi na zapytanie nr WKiO-III-00572/132/09 z dn. 9.11.09 w sprawie tymczasowego wyłączenia rejestracji wizyty w Urzędzie Miejskim za pośrednictwem Internetu uprzejmie informuję, że dotychczas działający system rejestracji wizyt z uwagi na przestarzałą technologię komunikacji z klientem (aplikacja napisana kilka lat temu) za pośrednictwem poczty elektronicznej generował błędy.

Najczęściej powtarzającym się błędem było traktowanie e-maili wysyłanych przez nasz system jako spam na serwerach zewnętrznych. W związku z tym, że do klienta nie docierało potwierdzenie terminu wizyty, klient rezerwował po kilka terminów lub jego rezerwacja nie dochodziła do skutku. Ponadto pomimo możliwości wyboru terminu wizyty system posiadał błąd rezerwacji  wizyt kilku Klientów na jeden termin. System nie posiadał możliwości podglądu on-line  zarezerwowanych i wolnych terminów przez pracowników obsługujących stanowiska objęte rezerwacją wizyt, nie było więc możliwości  weryfikacji danych i identyfikacji Klientów.

W związku z częstymi interwencjami zirytowanych błędami przy rezerwacji wizyt Klientów podjęto decyzję o czasowym wyłączeniu systemu w celu jego sprawdzenia i ewentualnej jego modyfikacji. Przerobienie starego systemu okazało się jednak niemożliwe, wobec czego rozpoczęto poszukiwania na rynku zastępczego rozwiązania. W międzyczasie, z uwagi na już posiadany system rezerwacji wizyt w salach obsługi Klienta UMG (numerki) podjęto rozmowę z producentem tego programu firmą Q-matic w sprawie możliwości rozbudowy funkcjonującego w UMG  systemu o rezerwację wizyt on-line. Po zapoznaniu się z wstępną wyceną firmy oraz innymi tego rodzaju systemami działających na rynku okazało się, że kwoty przekraczają środki finansowe budżetu Biura Informatyki. Z  uwagi na wysoką kwotę zakupu systemu i konieczność przeprowadzenia procedury przetargowej (brak środków,  długi termin związany z opracowaniem SIWZ i przeprowadzeniem procedury przetargowej)  oraz koniecznością szybkiego przywrócenia usług rezerwacji, pracownicy Kancelarii Prezydenta podjęli pracę nad stworzeniem nowego oprogramowania we własnym zakresie. Prace poprzedzone były rozpoznaniem i oceną posiadanych w UMG systemów i usług (czas) .

Nowy system jest oparty na komunikacji Klient-Urząd za pomocą bramki sms i strony www.gdansk.pl.
Praca nad systemem została zakończona w ubiegłym tygodniu, obecnie system jest testowany i jego wdrożenie rozpocznie się z dniem 1 grudnia br.

Z wyrazami szacunku,

PREZYDENT MIASTA GDAŃSKA
z up.
/-/ Danuta Janczarek
SEKRETARZ MIASTA GDAŃSKA



Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tej informacji - bądź pierwszy...

Dodaj komentarz

 
Platforma Obywatelska Facebook Twitter